IZVĒLIES IESKATĪTIES: SKOLA UN MĀKSLA!

22.04.2016.

 

Rakstu sagatavoja Marta Folkmane – Profesionālās izglītības kompetences centra “Rīgas Dizaina un mākslas vidusskola” Reklāmas dizaina izglītības programmas 1. kursa audzēkne.

 

 

RĪGAS DIZAINA UN MĀKSLAS VIDUSSKOLA – KAS UN KĀ?

 

“Ārsti, policisti, programmētāji…”, jūs teiksiet, ja kāds vaicās nosaukt kādu nozīmīgu profesiju, bet vai kāds šajā sarakstā iekļaus māksliniekus? Vai mākslinieka profesija nozīmē stundām, dienām vai pat gadiem ilgu kurnēšanu, ko tie saucot par “mūzas” gaidīšanu? Vai drīzāk messy, artsy un grunge darbnīcu, kas aizbāzta visādiem, gadiem veciem papīriem un mākslinieciskām lietiņām, kas sakrājušās un “kādreiz varētu noderēt”? Par papīriem, tas tiesa, par istabu vēl var pastrīdēties, taču mākslinieka profesija visos laikos bijusi populāra un nozīmīga. Vai mākslu mācīties ir grūti? Kur un kā to darīt? Aiziet, IZvēlies ieskatīties!

 

    

 

Maza bērna skricelējumi un skolnieku apzīmētas burtnīcu malas, individuālais stils un vēlme izpausties- māksla, ko apgūstam pašmācības ceļā- tas ir jautri, bet jūs nespējat iedomāties, cik interesanti ir mākslu pa īstam mācīties. Šādu iespēju piedāvā Profesionālās izglītības kompetences centrs “Rīgas Dizaina un mākslas vidusskola”.

 

Lai jūs apgaismotu uzreiz, teikšu, ka mākslas skolā nemācās tikai zīmēt un gleznot. Skolēni iet cauri dažādiem uzdevumiem, kas, piemēram, trenē roku taisnas līnijas novilkšanai, vai aci - mēra attiecību noteikšanai. Tas prasa koncentrētu uzmanību un lielu precizitāti. Tagad, lai iepazīstinātu jūs ar skolas lietām, piedāvāju mazu ieskatu alfabētiski kārtotajā “lietu” sarakstā, kas tapis sadarbībā ar dažiem skolēniem, vadoties pēc uzdevuma noteikumiem.

 

 

LIETAS, KAS MAN SAISTĀS AR SKOLU:


ADOBE – programmatūra, ko apgūst skolēni gandrīz visās skolas piedāvātajās izglītības programmās. To nepieciešams apgūt visiem topošajiem dizaineriem.


BIBLIOTĒKA – vieta, kur lieliski pavadīt brīvo laiku, pildīt uzdevumus, kas saistīti ar izpēti vai vienkārši nodoties mākslas izzināšanai, jo bibliotēka piedāvā milzum daudz iedvesmojošas literatūras, kā arī brīvu pieeju internetam.

 

CIRKULIS – neliels, penāļus caurdurošs priekšmets, kas parasti līdzi ir tikai tad, kad to nevajag, bet reizēs, kad tas nepieciešams visvairāk, nozūd, pat nebrīdinādams.


OTAS – instrumenti, ar kura palīdzību klāj krāsu, glazūru, tušu, acu ēnas un saņem matus.

 

IDEJA – veicot darbu, svarīgi ir apzināties savu mērķi un vēstījumu, ko vēlies nodot caur to tā auditorijai.


SKATES – kāda mācību perioda noslēdzošais posms, kas vienmēr ir šķietami aiz kalniem, taču jau nākamajā dienā.

 

HIPNOZE – ieejot krāsu un līniju virpulī, bieži sanāk nomaldīties, taču ar darbu un mērķtiecību ir pavisam viegli izkļūt ārā.

 

FORMULA – būt māksliniekam nenozīmē būt neprašam citās jomās- vidusskolas priekšmetus palīdz apgūt lieliski skolotāji, kas spēj sabalansēt mācību vielu pat visvējainākajiem prātiem.

 

    
          

PAPĪRS – atrodas aizmirsto, pazaudēto un vajadzīgāko lietu topa augšgalā.

 

RASĒŠANA – viens no precīzākajiem, nogurdinošākajiem, bet reizē arī noderīgākajiem un disciplinējošākajiem priekšmetiem, ko apgūst mākslas studenti.

 

ZĪMULIS – pielietojums: neierobežots.

 

KOMPOZĪCIJA (no latīņu val. compositio- salikums) – darba uzbūve, tā daļu izkārtojums, kas vienam saistās ar ziediem vāzē, bet mākslas skolas studentiem- ar nebeidzamiem līniju ritmiem, maziem PVA līmes pleķīšiem uz tikko jaunās planšetes un tintes ar guašas piejaukumu.

 

LINEĀLS – lietderīga lieta, lai labi liktu lielumus, l-vienmēr l-jābūt līdzi!

 

MAPE – priekšmets, kas ir visiem. Tā pat varētu strādāt par atpazīšanās zīmi.

 

GRAFIKA (no grieķu val. grapho- raksts, zīmējums) – bieža parādība, sastopama no piezīmju blociņiem līdz pat gala kvalifikācijas darbiem.

 

    

 

JĀMĀCĀS – lai gan māksla ir radošuma kalngals, lai to apgūtu profesionālā līmenī ir daudz jāstrādā un jāmācās, tā ir plaša zinātne un jāpielieto daudz pūļu un vēlmes, lai sasniegtu lielisku rezultātu.


NEVARU – pēdējais izsauciens, kas parasti izskan aptuveni 2:00 un turpinās ar vieglu panikas lēkmi, kas tūlīt arī beidzas, jo jau nākamā skaņa tiek izdvesta miegā.

 

LĀČPLĒSIS – Lāčplēša ielā 55 atrodas skolas otrs korpuss, kas 2014. gadā tika rekonstruēts arhitektes Zaigas Gailes vadībā. Ēka ieguvusi Gada balvu arhiterktūrā un Gada balvu būvniecībā.

 

BRĪVSTUNDA – stundu sarakstā dažreiz atrodamas brīvstundas - laiks, kas paredzēts patstāvīgai mācību vielas apgūšanai vai uzdevumu izpildei.

 

VĒSTURE – RDMV piedāvā saviem skolēniem pilnu vēstures kursu mākslā, mūzikā, filozofijā un kultūrā.

 

        

                        

 

Skola piedāvā šādas izglītības programmas:

 

-Apģērbu dizains

-Reklāmas dizains (arī pēc vidējās izglītības ieguves)

-Ādas izstrādājumu dizains

-Formas tekstils

-Formas dizains

-Interjera dizains

-Keramikas izstrādājumu dizains (arī pēc vidējās izglītības ieguves)

-Metāla izstrādājumu dizains

-Stikla izstrādājumu dizains

-Koka izstrādājumu dizains

-Struktūras tekstils


Mācīšanās profesionālajā vidusskolā sniedz neaizstājamu pieredzi! Cilvēki, ar kuriem tu mācies, ir atvērti un, galvenais, līdzīgi domā! Skolā mācās 482 skolēni, kurus skolo 96 pedagogi. Skolotāji ir jauki un kreatīvi, un mācīties ir pavisam viegli, ja tikai pats to vēlies, esi zinātkārs un nepadodies pie lietām, kas gaida mazu piespiešanos.


Esi laipni gaidīts pie mums arī informācijas dienā š.g. 12. jūnijā no 10:00-14:00!

 

Teksts: Marta Folkmane

 

 

Avots: Izvēlies